Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

19 januari 2005

Ledsen att ha gjort ledsen

Och nej, jag tänker inte tala om vilken text det handlar om eller vilken person det är. Det är irrelevant för de här tankarna. Men hon förekommer så oerhört lite, som i en bisats! Jag hade aldrig anat detta.

Jag har minimalt hopp om att hon ska höra av sig, att hon trots allt vill höra vad jag tycker eller veta att jag ovillkorligt håller tummarna för henne i något läge då hon kanske ändå är på väg att förlora.

Det är nog inte så otroligt att jag finns tillgänglig om hon ringer. Men hur oavsiktligt det än var, så har jag kanske gjort henne för ledsen med min text för att vi ska kunna vara kompisar. Fast hon är bra: hon låter inte detta påverka relationen med L, den verkar vara som vanligt.

Sa jag att jag verkligen önskar texten oskriven? Den är ju inte värd detta.

Bloggtoppen.se