Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

17 januari 2005

Men jag är ju också egocentrisk

Hon är mycket egocentrisk. Tolkningen av texten, som hon gör, är mycket egocentrisk. (Som om jag hade avsett att fånga hela hennes person med den!) Jag funderade i dag på om hon stöttat mig särskilt mycket, eller om det mest har handlat om mitt stöttande av henne. Om det är så att hon har gjort ansträngningar för att röra sig i min riktning eller om det mest är jag som har gjort det. Jag vet uppriktigt inte. Jag gick med på att minska ordmängden och övergå till SMS, trots att missförstånden blev radikalt fler på kort tid. Jag borde kanske ha sagt nej, det blir för kort, det blir för förenklat.

Sa jag att det finns en rad personer i hennes spår som är ”avslutade”?

Bloggtoppen.se