Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

18 februari 2005

Ett litet extra hem

I julas fick jag ett fotografi i en liten ram. Min kusin Ida, den kloka och roliga, hade ordnat detta. Hon tog bilden av mig och L när vi dansade på vårt bröllop, sent i natten, jag har ingen frackjacka och organzadelen av L:s klänning är för länge sedan avplockad.

Vi ser så glada ut. Vi svajar runt, vi är lite nördiga på det där sättet vi är, aldrig riktigt coola, men väldigt glada. Trygga. Jag har nu ställt denna lilla bordsram på det minimala skrivbordet i det rum jag hyr under arbetsveckorna i Stockholm. Jag upptäcker att det gör hela skillnaden. Hotellet blir ett hem med detta. Resten i rummet är organisation, inte mer.

Bloggtoppen.se