Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

26 februari 2005

Gud fader, vakant

Länge efter katastrofen i Asien ska jag återkomma till ansvarsfrågan för Gud.

Länge på besök där gudarna är så lätta att förkasta och så lätta att ta till sig.

”Hade jag inte Gud i det här läget… det är liksom det enda som håller mig ifrån det totala mörkret” säger Samuel. Det jag till slut skrev i ämnet finns här.

Dagens låt är ”Picture of love” med Idle Cure. Det är en 80-talsproduktion, klassisk AOR med drag av metal, med en underbart snygg melodi och en kristen text som jag tycker om. Inte predikande, utan sökande. Inte säker, men nyfiken. Det enkla nedtonade sticket låter så här:

”I open my mind
only to find
there is so much I still have to learn
Open my eyes
Only to see
There is much more to life than just me
I search for a way to try to explain
How your love forever stays the same…”

Bloggtoppen.se