Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

16 mars 2005

Sötebröd, men fan vad fibrer

Jag har under en tid försökt få till en intervju med en författare. En av mina favoritförfattare. Men omständigheterna har hittills gjort att vi bara har mejlat en del om praktiska saker, fram till det mejl då jag plötsligt fick ett långt och flödande och litterärt svar på en fråga. Som en flod. Och då tänkte jag: nu vill jag hålla liv i den här skriftväxlingen. Ställa frågor. Och så sedan publicera det. Som en intervju. Redigerat, givetvis. Och nu har jag moraliska betänkligheter.

I stillhet kan man kontemplera över detta och annat, och varför då inte till dagens låt, som är "Halcyon days" med Bruce Hornsby. "Halcyon days" betyder något så fint som "Sötebrödsdagar".

Bloggtoppen.se