Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

24 mars 2005

Vi fick ett år till

För ett år sedan hade vi just köpt en digitalkamera. Det var påsk på Johannelund, och jag tog många bilder. Inte minst av farmor och farfar. Det var mitt livs bästa påsk tror jag, och jag satte samman ett bildspel på datorn som jag har sett tusen gånger sedan dess.

Nu har det gått ett år till, och vi har våra äldsta kvar hos oss än. Jag känner en stor tacksamhet för det, och det kan vara i sådana här lägen jag tycker att det är lite synd att jag inte tror att det finns någon särskild att rikta den mot.

Bloggtoppen.se