Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

21 april 2005

Jag ska aldrig...

Min trogna läsekrets har förstås reagerat - ok, två av er har reagerat - på att jag inte som vanligt skrev varannan dag, och missade i tisdags. För första gången sedan Nya Ordlekar lyfte mot himlen vid nyår.

Förklaringen stavas snor, samt att jag lämnade min dator på jobbet i måndags kväll trots att jag har lovat mig själv att aldrig göra något så dumt. Därför, marsch fram till svarta tavlan:

Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.
Jag ska aldrig lämna datorn på jobbet.

Bloggtoppen.se