Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

19 maj 2005

Och sällan mötas de två

I Kiev får jag anledning, igen, att fundera över hur skiljelinjen mellan mitt professionella skrivande och mitt lekskrivande här går. Jag skriver nu min första professionella blogg, höll jag på att säga, men det menade jag inte, utan kanske snarare jobbrelaterade. Journalistiska.

I den blogg som finns här skriver jag om melodifestivalen i Kiev, något som jag jobbar med dygnet runt utom när jag sover eller äter rödbetssoppa. Och då känns det konstigt att skriva något annat om upplevelsen här.

Jag har tänkt efter. Jag fattar härmed ett policybeslut – o härliga tider att vara sin egen utgivare! – om att inte på Nya ordlekar kommentera saker som händer på den redaktion där jag arbetar.

Bloggtoppen.se