Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

14 juni 2005

Länkar du så länkar jag

Rundgången i bloggvärlden är dess fundament, den grund varpå samhället vilar. Därför har jag med välbehagsrysningar då och då googlat mig själv och den här bloggen, sökt och sniffat.

Det är en skojig egokick för all del – men ännu mer någon sorts storögd barn-på-rymdmuseum-känsla. Oj. Wow. Kolla.

De inlägg som verkar populärast att diskutera på annat håll är de två som handlar om religion, Gud fader, vakant och Gud har aldrig varit dödare, och de betydligt fler som handlar om medier och bloggosfären. Läs till exempel Talibaner och andra, Bloggen som avslöjare och Irländske Mark och norska dagbladet.

Bulten i Bo har jag försiktigt kritiserat, liksom Krigskrönikan. De går i svaromål i olika trevliga tonlägen här och här, tyvärr ingen permanent länk, men kolla under 24 maj.

Andra som av vänlighet eller godhet eller tack vare en egen välkalibrerad smakkompass länkar hit är till exempel Tove, Diagnos-gänget (det känns bra att kalla dem det nu, journalistikens och 2000-talets Killingar), Emma som gör Mine, Hans Kullins lysande Media Culpa som jag har på min egen topp fem av bloggar att läsa varje dag och Pierre Andersson.

Bloggtoppen.se