Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

03 augusti 2005

Den stora bokplanteringen

Då och då nämner jag i stolt förbigående min bok, Ordlekar. Jag gav ut den förra året, vilket betyder att nästan all glädje med den är förbrukad. Den är såld och läst och kommenterad, och jag har fått ha releaseparty tre gånger om. Vad mer kan man begära, tänkte jag, och kom på en sak till:

Lite undergroundkänsla.

Därför har jag inlett den stora bokplanteringen, som i själva verket är allt annat än stor. Jag har tagit fem exemplar, skrivit en hälsning i dem, och sett till att glömma dem på några olika platser med en uppmaning att läsa och skicka vidare. Eller bränna, för all del. Man gör som man vill, hittar man den så äger man. Ska bli spännande att se om någon av de nya bokägarna hör av sig. Ni kommer givetvis att få läsa om det här i så fall.

Ett liknande projekt i oändligt mycket större skala finns här. Jag tycker väldigt mycket om det. Häng på, lägg ut en bok ur hyllan! Något har ni säkert som ni redan har läst och klarar att avstå.

Bloggtoppen.se