Nya ordlekar

Nya ordlekar är texter av Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, nyss hemkommen efter ett års prao på DN. Om man är osäker på vad som är sant och vad som är falskt eller bara vill såga eller kommentera så går det bra att höra av sig till ordlekar@spray.se.

19 augusti 2005

Läsarkontakt 5

Egna läsarkontakter då? Jodå. En personlig favorit bland idiotiska läsare var nog den rumänska judinna i medelåldern som ringde mig efter melodifestivalen i våras och kallade mig antisemit eftersom jag hade sågat Israels bidrag i DN.

Hon sa, vilket jag tycker har absolut klassikerstatus, att jag hade ”inkompetenta åsikter”. Där någonstans i takt med att hon började ropa åt mig i telefonen gick det över i skratt från min sida, och jag sa ”vi avslutar där” och la på i örat på henne, vilket är en nödåtgärd som jag inte rekommenderar.

(Jag har för övrigt ett dräparsvar på lager som jag ännu inte har använt, eftersom det ändå är lite som en idrottslig utmaning att få en arg läsare på hyggligt humör. Men dagen nalkas: ”Ursäkta, men du är faktiskt för dum för att få läsa vår tidning. Din prenumeration är härmed uppsagd, och du kan hämta ut dina överskjutande 517 kronor på officinen i Lund. Punkt.”)

Bloggtoppen.se